Rekrutacja
REGULAMIN REKRUTACJI DZIECI DO ŻŁOBKA
„NIEBIAŃSKA KRAINA” W CIESZYNIE
W ramach Projektu Maluch+ edycja 3
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (tekst jednolity — Dz.U. z 2018 r. poz. 603 z póź.. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 08 grudnia 2017r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz.U. z 2014 r. poz. 925 oraz Dz.U. z 2017 r. poz. 2379)
- Statut Żłobka.
§ 1
TOK POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO:
1. Główna rekrutacja dzieci do Żłobka „Niebiańska Kraina” w Cieszynie odbywa się corocznie – obecnie od 1 do 15 marca 2024r – jednocześnie informuje się, że karty zapisu można składać cały rok a dzieci po wpisaniu na listę oczekujących będą przyjmowane w miarę wolnych miejsc w Żłobku.
2. Przebieg rekrutacji dzieci do Żłobka obejmuje następujące etapy:
1) ogłoszenie o rekrutacji dzieci do Żłobka – 01.03.2024 r.
2) powołanie przez dyrektora Żłobka komisji rekrutacyjnej – 01.03.2024 r.
3) przyjmowanie wniosków o przyjęcie do Żłobka – do 15.03.2024 r.
4) weryfikacja wniosków przez komisję rekrutacyjną – zakwalifikowanie i przyjęcie kandydatów do Żłobka – 20.03.2024
5) ogłoszenie wyników rekrutacji – listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych w postępowaniu rekrutacyjnym 20.03.2024r.
6) przeprowadzenie procedury rekrutacji uzupełniającej – do 20.03.2024 do 27.03.2024r.
3. W sytuacji zwolnienia się miejsca w ciągu roku w poszczególnych grupach, dzieci mogą być przyjmowane przy zastosowaniu kryteriów niniejszego regulaminu.
4. Wyniki postępowania komisji rekrutacyjnej są jawne.
ZASADY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO
- Informacja o zapisach do Żłobka umieszczona jest w formie oferty informacyjnej
w widocznym miejscu w Żłobku lub na stronie internetowej Żłobka; - Podstawą zgłoszenia dziecka do Żłobka jest wypełnienie i złożenie „Karty zgłoszenia dziecka” (w tym karty zdrowia dziecka) podpisanej przez co najmniej jednego rodzica/opiekuna prawnego, podpisanie umowy cywilno-prawnej i uiszczenie opłaty rekrutacyjnej;
- Żłobek posiada 10 miejsc z dofinansowaniem z programu Maluch+ i 14 nowych miejsc z dofinansowaniem.
- Do Żłobka przyjmuje się dzieci zdrowe w wieku od 20 tygodnia do 3 roku życia.
- Do Żłobka przyjmowane są dzieci rodziców zamieszkałych na terenie miasta Cieszyna jak i z spoza Cieszyna.
- Za organizację rekrutacji odpowiada dyrektor Żłobka, który powołuje Komisję Rekrutacyjną.
- Dzieci w Żłobku przyjmowane są do grup według ich zbliżonego wieku oraz rozwoju psychofizycznego.
- Liczebność dzieci w grupach Żłobka określa statut żłobka.
- Komisja rekrutacyjna przeprowadza rekrutację na wolne miejsca w Żłobku.
- Rodzice (opiekunowie prawni dziecka) zobowiązani są przy zapisie dziecka do Żłobka złożyć wniosek o przyjęcie dziecka wraz z niezbędnymi załącznikami.
- W przypadku zgłoszenia się większej liczby dzieci niż liczba miejsc wolnych w pierwszej kolejności do Żłobka przyjmowane są dzieci według następujących kryteriów:
- W rekrutacji dzieci do żłobka pierwszeństwo mają
- rodziny wielodzietne 15 pkt
- posiadanie przez dziecko orzeczenia o niepełnosprawności 15 pkt.
- dzieci pracowników 10pkt.
- rodzeństwo dziecka uczęszczającego do Katolickiego Przedszkola 10 pkt.
- obydwoje rodzice dziecka pozostają w zatrudnieniu 10 pkt.
- Rodzice dzieci przyjętych zobowiązani są do bezzwłocznego zgłoszenia o ewentualnej rezygnacji z miejsca w Żłobku;
- Dzieci, które kontynuują pobyt na kolejny rok nie biorą udziału w rekrutacji. Rodzice pisemnie potwierdzają wolę kontynuacji do 30 kwietnia danego roku.
- Wyniki w formie listy dzieci przyjętych do Żłobka podaje się do informacji rodziców do dnia 30 maja danego roku kalendarzowego;
- Do dnia 30 czerwca danego roku kalendarzowego następuje potwierdzenie pisemne lub telefoniczne woli rodziców korzystania z usług Żłobka;
- Rodzice dzieci przyjętych zobowiązani są do bezzwłocznego zgłoszenia o ewentualnej rezygnacji z miejsca w Żłobku;
- W przypadku nieobecności dziecka w żłobku dyrektor żłobka może przyjąć na miejsce tego dziecka na czas jego nieobecności inne dziecko, na podstawie umowy z jego rodzicami.
- Dyrektor ma możliwość tworzenia listy rezerwowej, na której umieszcza na życzenie rodziców/prawnych opiekunów dzieci nieprzyjęte do Żłobka. Gdy zwalnia się miejsce w Żłobku, dyrektor kontaktuje się z rodzicami/prawnymi opiekunami dziecka, biorąc pod uwagę kolejność zapisu dziecka na liście rezerwowej;
- Dyrektor może skreślić z listy wychowanków dziecko uczęszczające do Żłobka ze skutkiem natychmiastowym w przypadku:
- Zatajenia przez Rodziców informacji o stanie zdrowia dziecka uniemożliwiającego prawidłowy proces wychowania i kształcenia w grupie żłobkowej;
- Nieusprawiedliwionej nieobecności dziecka w Żłobku trwającej łącznie co najmniej jeden miesiąc;
- Wystąpienia opóźnień przez Rodziców w płatności czesnego za co najmniej dwa okresy rozliczeniowe
- Nieprzestrzegania przez Rodziców postanowień niniejszego Statutu;
- Gdy dziecko swoim zachowaniem zagraża zdrowiu i bezpieczeństwu innych dzieci;
- Przyprowadzania do Żłobka dziecka chorego.
- Umowa zostaje zawarta na czas określony.
- Rozwiązanie umowy za wypowiedzeniem przez jedną ze stron musi być w formie pisemnej.
- Okres wypowiedzenia wynosi 1 miesiąc, ze skutkiem na koniec miesiąca.
- W każdej z tych sytuacji zgodnie z Ustawą o opiece nad dzieckiem do lat 3, zaleca się dostarczenie dokumentu potwierdzającego zaistniałe zdarzenie
SKŁAD KOMISJI REKRUTACYJNEJ
- W skład komisji rekrutacyjnej wchodzą:
- przewodniczący komisji
- dwóch członków
- Dyrektor Żłobka nadzoruje przebieg rekrutacji.
DOKUMENTY DOTYCZĄCE REKRUTACJI
- Rodzic ubiegający się o objęcie dziecka opieką w żłobku przedstawia, w formie oświadczenia lub
zaświadczenia, następujące dane:
- imię, nazwisko, datę urodzenia, obywatelstwo oraz numer PESEL dziecka, a w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL – numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość;
- informację, czy dziecko legitymuje się orzeczeniem o niepełnosprawności, a jeżeli tak, to jakim;
- imiona, nazwiska, daty urodzenia, obywatelstwo oraz numery PESEL rodziców, a w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL – numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość;
- informacje o rodzeństwie dziecka dotyczące liczby i wieku rodzeństwa;
- adres miejsca zamieszkania rodziców i dziecka;
- adres poczty elektronicznej i numer telefonu rodziców;
- miejsce pracy rodziców lub miejsce pobierania nauki w szkole lub szkole wyższej przez rodziców – o ile pracują lub pobierają naukę;
- dane o stanie zdrowia, stosowanej diecie i rozwoju psychofizycznym dziecka;
- Organ prowadzący żłobek własny rachunek przetwarzają dane, o których mowa w ust. 1, wyłącznie w związku z rekrutacją oraz w zakresie i w celu zapewnienia dziecku prawidłowej opieki oraz w celu realizacji przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych dofinansowania, o którym mowa w art. 64c ust. 1
- Dokumenty składane przez rodziców do Żłobka to:
- deklaracja o kontynuowaniu wychowania w Żłobku
- wniosek o przyjęcie dziecka do Żłobka wraz z załącznikami
- inne dokumenty wynikające z ustawy o opiece nad dzieckiem do lat 3, wykazane we wniosku o przyjęcie dziecka
- Dokumenty stanowiące podstawę pracy komisji rekrutacyjnej:
- imienne wykazy zgłoszonych dzieci,
- wniosek o przyjęcie dziecka do Żłobka oraz inne dokumenty złożone przez rodziców.
- Komisja Rekrutacyjna sporządza protokół ze swojego posiedzenia, do którego załącza:
- listę dzieci przyjętych do żłobka z projektu Maluch+
- listę dzieci do żłobka poza projektem Maluch+
- listę dzieci nieprzyjętych do żłobka
- Kartę można złożyć osobiście lub mailowo na adres kontakt@kp.dziedzictwo.org.pl
- Umowa o świadczenie usług przez Żłobek zawarta z rodzicami po zakończeniu rekrutacji.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Nadzór nad pracami komisji rekrutacyjnej z ramienia organu prowadzącego sprawuje dyrektor Żłobka.
- Komisja Rekrutacyjna przekazuje wyniki rekrutacji Organowi prowadzącemu.
- Liczbę dzieci w oddziałach określają obowiązujące przepisy zawarte w Statucie Żłobka „Niebiańska Kraina”
- Przez rodziców rozumie się również prawnych opiekunów i rodziców zastępczych.
- Rodzice dzieci, których dziecko zostało przyjęte do żłobka winni są jak najszybciej uiścić opłatę wpisową w kwocie 400 zł na konto bankowe.
- Opłata wpisowa jest jednorazowa i bezzwrotna po upływie 30 dni od momentu zapisu i lub/wpłynięcia wpłaty, przeznaczona na potrzeby żłobka. Nie uregulowanie opłaty wpisowej równoznaczne jest z rezygnacją z miejsca w żłobku.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.03.2024r.
ZAŁĄCZNIKI
Zał. 1 – Karta zgłoszenia
Zał. 2 – Karta informacyjna
Zał. 3 – Upoważnienie do odbioru
Zał. 4 – Zaświadczenie lekarza
Zał. 5 – Rezygnacja
Zał. 6 – Zgoda na wizerunek
Zał. 7 – Umowa
Zał. 8 – Oświadczenie o miejscu zamieszkania